CENTRUL JUDEȚEAN DE ASISTENȚĂ PSIHOPEDAGOGICĂ DOLJ

  • oferă informare, consiliere, documentare şi îndrumare pentru preşcolari/elevi, părinţi şi cadredidactice în problematici specifice: cunoaştere şi autocunoaştere, adaptarea elevilor la mediulşcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi;

  • asigură prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice prevenirea şidiminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente de risc saudisconfort psihic;

  • realizează investigarea psihopedagogică a copiilor şi elevilor;

  • propun şi organizează programe de orientare a carierei elevilor în unităţile de învăţământ;

  • asigură servicii de consiliere şi cursuri pentru părinţi;

  • coordonează şi sprijină cabinetele de asistenţă psihopedagogică şi cabinetele interşcolare dinunităţile de învăţământ preuniversitar;

  • colaborează cu personalul de la agenţiile locale de ocupare şi formare profesională;

  • sprijină şi asigură asistenţa şi consilierea metodologică a cadrelor didactice;

  • elaborează studii psihosociologice privind opţiunile elevilor claselor terminale vizândcalificările profesionale prin învăţământul profesional şi liceal, precum şi tipurile de unităţi deînvăţământ din cadrul reţelei şi alte tipuri de studii în funcţie de nevoile identificate;

  • este implicat alături de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj în examinarea propunerilor tuturorunităţilor de învăţământ preuniversitar din reţea şi a ofertei privind planul de şcolarizare;

  • monitorizează proiectele/programele, parteneriatele educaţionale interne sau internaţionalederulate pe plan local cu autorităţile din învăţământ, autorităţile locale, asociaţii şi fundaţii cupreocupări în domeniu vizând problematica consilierii, orientării şcolare, profesionale şi acarierei elevilor;

  • monitorizează, prin intermediul profesorilor consilieri şcolari proprii, situaţiile de abandonşcolar ridicat, risc privind consumul de droguri, tulburări comportamentale din unităţile deînvăţământ preuniversitar din judeţul Dolj în care din motive obiective nu au putut fi normateposturi în cabinete şcolare, urmând să prezinte rapoarte semestriale;

  • recomandă părinţilor consultarea altor instituţii pentru problemele care nu sunt decompetenţa sa - centre logopedice, comisii de expertiză, cabinete medicale, cabinetepsihologice etc.;

  • coordonează şi sprijină cadrele didactice din cabinetele de asistenţă psihopedagogică învederea perfecţionării curente şi prin grade didactice;

  • colaborează cu cabinetele logopedice;

  • colaborează cu mediatorii şcolari;

  • asigură servicii de consiliere şi asistenţă psihopedagogică pentru copiii cu cerinţe educativespeciale;

  • organizează grupuri de intervizare;

  • coordonează proiectele şi activităţile de consiliere individuală şi de grup ale elevilor cumanifestări deviante.